На 25 март от 19.00 часа в Голямата зала на Доходно здание в рамките на 63 – ия международен фестивал “Мартенски музикални дни” Държавна опера – Русе ще представи световната премиера на балета в две действия от Емил Табаков „Калиопа“. Либретото е на Александър Малчев.
Хореографията и постановката са дело на Константин Уралски. Диригент ще бъде Емил Табаков. Сценографията е на Елица Георгиева. Костюмите подготвя Първолета Чавдарова – Летиция. Художествен ръководител на балета е Весела Василева.
Световната премиера в оригиналната сценична реализация на световно известния хореограф Константин Уралски на балета „Калиопа“, композиторът и диригентът Емил Табаков и неговия екип подготвят още от началото на миналата година. Най-новата му творба е посветена на родния му град Русе и нейната първа сценична реализация се превръща в своеобразна кулминация на 63-тото издание на Международния фестивал „Мартенски музикални дни“.
Автор на либретото на балета е някогашният балетен артист от балетната трупа на Русенската опера Александър Малчев. Художник-сценограф е русенският художник Елица Георгиева, която също е родствено свързана с русенския балет, а автор на изключително атрактивните костюми е русенският творец в областта на сценичния костюм и модния дизайн Първолета Чавдарова-Летиция.
Творбата разказва по нов и безкрайно очарователен начин една от най-красивите русенски любовни градски легенди – тази за неустоимата красавица Калиопа и управителя на Дунавския вилает Мидхат паша – строител на европейския Русчук. В либретото са преплетени още образите от други легендарни градски истории от началото на XIX век, какъвто е и образът на гениалния композитор и пианист Ференц Лист. Дните от далечното минало на Русчук оживяват във фантазията на публиката с неповторимата със своя драматургичен плам музикална картина, създадена от композитора Емил Табаков с много топлота и обич. С изисканото и деликатно сантиментално чувство на твореца тя носи неповторимата атмосфера на балета, с която той покорява сетивата на всеки слушател, а изключителната хореография на Константин Уралски завладява въображението на всеки зрител от публиката. Богатството на музиката на Табаков преминава през жанровите елементи, характерни за времето на драматургичното действие и достига до богатите музикални изразни средства на симфоничното звучене. Балетът смело достига до върховете на симфонизма на балетите на Чайковски.
Билети на каса Опера.